در حالی که رقبای قدیمی و تازه واردان به بازار برای کسب سهم بازار رقابت می کنند، واحد تجاری اسنک شرکت کمپبل همچنان با چالش مواجه است. در طول سه ماهه اول سال مالی 2025، فروش ارگانیک واحد تجاری اسنک به دلیل کاهش کوکیهای مزرعه Pepperidge، کراکر ماهی قرمز، اسنکهای اواخر ژوئیه و کاهش برنامهریزی شده در فروش به برندهای شریک و قراردادی، 2 درصد کاهش یافت. مدیریت امیدوار است با پیشرفت سال مالی 2025 نتایج بهتری کسب کند.
مارک کلوز، رئیس و مدیر اجرایی، در طول یک کنفرانس تلفنی در 4 دسامبر برای بحث در مورد نتایج سه ماهه اول گفت: “… ما شاهد بودیم که دسته بندی های کلی میان وعده ها همانطور که انتظار می رفت شروع به بهبود کردند.” ما با عملکرد خوب در بخشهای کراکر، نانوایی تازه و اغذیهفروشیها سهم خود را در چندین زمینه حفظ کردیم یا افزایش دادیم و در عین حال فضای رقابتیتری در بخش میانوعدههای شور و کوکیها داشتیم.»
به طور خاص، کلوز گفت: «تازه واردان» در حال رقابت با کمپبل برای سهم بازار در کتری، چوب شور و چیپس ترتیلا هستند در حالی که برچسب خصوصی بر تجارت کوکی شرکت فشار می آورد.
او گفت: «ما برنامههای کاملاً یکپارچهای در سه ماهه دوم داریم که شامل نوآوری، بازاریابی و برخی افزایش در تبلیغات مناسب برای رقابتی ماندن و دفاع در بخشهای اصلی کلیدی است.»
در نتیجه، فروش بخش اسنک از 1.11 میلیارد دلار در مدت مشابه سال قبل به 1.07 میلیارد دلار در طول سه ماهه کاهش یافت. درآمد عملیاتی واحد در طول سه ماهه 12 درصد کاهش یافت و به 142 میلیون دلار رسید.
در طول سه ماهه، واحد غذاها و نوشیدنی های کمپبل با افزایش 22 درصدی به 1.71 میلیارد دلار از 1.4 میلیارد دلار در سال قبل، عملکرد بسیار بهتری داشت. زیربنای رشد وعدههای غذایی و نوشیدنیها مزایای حاصل از خرید Sovos Brands توسط شرکت در اوایل سال 2024 بود. فروش محصولات ارگانیک در طول سه ماهه ثابت بود.
درآمد عملیاتی در واحد غذاها و نوشیدنی ها در طول سه ماهه 17 درصد از 287 میلیون دلار در سال قبل به 337 میلیون دلار افزایش یافت.
کلوز گفت که نام تجاری Rao فراتر از انتظارات است و برند سوانسون براث همچنان از افزایش استفاده از دستهبندی و «چالشهای خدمات برچسب خصوصی» بهره میبرد.
وی گفت: “برچسب خصوصی (آبگوشت) در حال بهبود است و ما انتظار داریم سهم کمی در سه ماهه دوم با افزایش در نیمه دوم سال مالی همراه با بهبود کامل لیبل خصوصی باشد.”
درآمد خالص شرکت کمپبل برای سه ماهه منتهی به 27 اکتبر، 218 میلیون دلار بود، معادل 72 ¢ به ازای هر سهم در سهام عادی، و در مقایسه با سه ماهه اول مالی 2024، زمانی که شرکت 234 میلیون دلار درآمد داشت، 7 درصد کاهش داشت. به 78 ¢ در هر سهم.
فروش سه ماهه از 2.52 میلیارد دلار در سال قبل با 10 درصد افزایش به 2.77 میلیارد دلار رسید.
کلوز گفت که این شرکت مجدداً دستورالعمل مالی 2025 خود را تأیید کرد که منعکس کننده انتظار پیشرفت ثابت است و مقدار مناسبی از عمل گرایی را در خود جای داده است.
او گفت: «سه ماهه دوم آینده، که شامل فصل مهم تعطیلات است، نقطه عطف مهمی برای پیشرفت در انجام تعهدات سالانه ما خواهد بود. ما انتظار داریم که در سه ماهه دوم با ادامه پیشرفت در نیمه دوم سال مالی، شتاب متوالی در خط برتر و سهم بازار افزایش یابد.
منبع:foodbusinessnews