به گفته شرکت تحقیقاتی بازار مواد غذایی 210 آنالیتیکس، فروش نانواییهای محیطی در ماه اکتبر افزایش یافت و کمی بهتر از اقلام نانوایی فروشگاههای مرکزی بود.
برای پنج هفته تقویمی در ماه اکتبر، فروش نانوایی های محیطی (شامل محصولات با وزن ثابت و تصادفی) سالانه 0.3 درصد افزایش یافت و به 2 میلیارد دلار رسید، با حجم واحد کاهش 0.5 درصدی بر اساس داده های Circana ایالات متحده چند خروجی از 210 مستقر در سن آنتونیو. تجزیه و تحلیل. این در مقایسه با افزایش 1.1 درصدی به 21.3 میلیارد دلار و افزایش 0.7 درصدی واحدها در آخرین دوره 52 هفته ای تا 3 نوامبر.
فروش اکتبر برای کیک ها، بزرگترین دسته، با 0.1٪ کاهش به 579 میلیون دلار و واحدها 0.1٪ افزایش تقریبا ثابت بود. رده پرفروش بعدی کوکی ها بود که با افزایش 3.8 درصدی به 316 میلیون دلار رسید که 2.9 درصد افزایش در واحدها داشت.
با احتساب کوکی ها، تنها چهار دسته از 9 دسته نانوایی محیطی رشد فروش دلاری را در طول ماه دنبال کردند که منجر به افزایش 9.8 درصدی کروسانت ها در سال به 96 میلیون دلار شد. 210 آنالیتیکس گفت، سایر سودآوران شامل دونات با افزایش 4.8 درصدی به 179 میلیون دلار و نان و رول با افزایش 2.4 درصدی به 119 میلیون دلار بودند.
دسرهای ویژه (با کاهش 8.3 درصدی به 12 میلیون دلار)، پای (کاهش 6.9 درصدی به 111 میلیون دلار)، تورتیلا و روکش (کاهش 4.7 درصدی به 37 میلیون دلار)، براونی و بارها (کاهش 3.6 درصدی به 38 میلیون دلار)، نان (کاهش 3.4 درصد به 160 میلیون دلار)، نان شیرینی و بیلی (کاهش 2.5 درصد به 42 میلیون دلار، شیرینی و دانمارکی (1.7 درصد کاهش به 179 میلیون دلار) و کلوچه (0.4 درصد کاهش به 146 میلیون دلار).
بر اساس حجم واحد در ماه اکتبر، 6 دسته از 13 دسته افزایش یافته اند و کروسان ها سریع ترین رشد را در بخش تولید کرده اند که نسبت به سال گذشته 10.5 درصد افزایش داشته است. همچنین رشد واحد، علاوه بر کیک و کلوچه، نان (4.4 درصد افزایش)، نان و رولت (با 1.8 درصد افزایش) و دونات (افزایش 1 درصد) بود.
دسرهای ویژه بیشترین کاهش را در حجم واحد در ماه داشته اند، 11.3٪، درست قبل از پای با 10.7٪ کاهش. همچنین شاهد کاهش در واحدهای تورتیلا و روپ (کاهش 5.2 درصد)، براونی و میله ها (کاهش 4.2 درصد)، نان شیرینی و بیلی (3.2 درصد کاهش)، شیرینی ها و دانمارکی (کاهش 1.3 درصد) و کلوچه ها (کاهش 0.4 درصد) بودند.
Anne-Marie Roerink، رئیس 210 Analytics، در گزارش فروش اکتبر گفت: “نتایج نانوایی پیرامونی کمی قوی تر بود.” کیک ها و کلوچه ها بیشترین فروش را در ماه اکتبر داشتند و نسبت به سال گذشته از نظر فروش واحد افزایش داشتند. کروسانت ها بالاترین رشد را داشته اند و در چند سال گذشته چندین ماه قوی بوده اند.
در همین حال، طبق گزارش 210 Analytics، سه دسته نانوایی فروشگاههای مرکزی ردیابی شده در ماه اکتبر از نظر دلار و واحد فروش کاهش یافتند. دادههای Circana نشان میدهد نان، نانها و رولها، بزرگترین بخش نانوایی فروشگاههای مرکزی، با ۰.۸ درصد کاهش به ۱.۹ میلیارد دلار در ماه، پس از آن دسرها و کالاهای شیرین با ۵ درصد کاهش به ۳۶۴ میلیون دلار و نانوایی صبحگاهی با ۱.۲ درصد کاهش به ۲۷۸ میلیون دلار رسیدهاند. نان، نان و کلوچه نیز در واحدها 0.8 درصد کاهش یافت، در حالی که دسر و شیرینی و نانوایی صبحگاهی به ترتیب 6.2 درصد و 0.4 درصد در واحد کاهش یافتند.
در 52 هفته اخیر برای نانوایی در مرکز فروشگاه، فروش سالانه 0.5 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت و به 20.5 میلیارد دلار برای نان، نان، نان و رول رسید و حجم واحد این دسته 0.4 درصد کاهش یافت. دسرها و کالاهای شیرین با افت 2.8 درصدی به 3.8 میلیارد دلار رسید و واحدها 4.5 درصد کاهش یافت، در حالی که بخش نانوایی صبحگاهی با رشد 1.3 درصدی به 2.9 میلیارد دلار رسید، با همین درصد افزایش در واحدها.
رورینک گفت: «نانپزی به یکی از آخرین بخشهای محیطی تبدیل شده است که به طور کامل بهبود یافته است، و فروش دلار و واحد به روندی نسبت به سطح سال قبل ادامه میدهد.
برای کل بخش نانوایی، فروش برای 52 هفته منتهی به 3 نوامبر 0.5٪ افزایش یافت و به نزدیک به 48.5 میلیارد دلار رسید و حجم واحد نسبت به سال قبل 0.3٪ کاهش یافت.
رورینک خاطرنشان کرد که به طور کلی، قیمت نانوایی ها علیرغم تورم مداوم، تثبیت شده است. 210 آنالیتیکس با استناد به داده های Circana گزارش داد، برای کل دسته نانوایی ها در ماه اکتبر، قیمت هر واحد اینچ 0.2٪ افزایش یافت و به 3.81 دلار رسید و نسبت به سه سال قبل 21٪ افزایش داشت. قیمت هر واحد برای کل دسته نانوایی ها یکسان بود اما در 52 هفته اخیر 0.9 درصد و نسبت به سه سال قبل 25 درصد افزایش داشت.
رورینک گفت: «نانپزی هنوز هم تورم طولانی مدتی در 52 هفته دارد، اما قیمتها در اکتبر ثابت بود. “افزایش سریع قیمت تخم مرغ بسته به مدت و شدت شیوع آنفولانزای پرندگان بسیار بیماری زا می تواند بار دیگر بر قیمت نانوایی ها تاثیر بگذارد.”
منبع:foodbusinessnews