مارک اسماکر، رئیس، رئیس و مدیر اجرایی شرکت جی ام اسماکر، در طی یک کنفرانس تلفنی با تحلیلگران برای بحث در مورد نتایج سه ماهه دوم، طرح شرکت مواد غذایی برای انرژی بخشیدن به برند تنومند Hostess را ترسیم کرده است.
J.M. Smucker خرید Hostess Brands Inc. را در نوامبر 2023 پس از اعلام معامله 5.6 میلیارد دلاری حدود دو ماه قبل نهایی کرد. این معامله به طور محکم J.M. Smucker را در دسته تنقلات شیرین پخته قرار داد و فهرستی از برندها را اضافه کرد که شامل Hostess Donettes، Twinkies، Cup Cake، Ding Dongs، Zingers، Coffee Cakes، HoHos، Mini Maffins و Fruit Pies می شود. این خرید همچنین شامل نام تجاری کوکی Voortman بود که اکنون قرار است در قراردادی 305 میلیون دلاری به Second Nature Brands فروخته شود که انتظار می رود در سه ماهه سوم جاری بسته شود.
اسماکر در گزارش نتایج سه ماهه دوم مالی 2025 خاطرنشان کرد که جی ام اسماکر “از نتایج فعلی برند Hostess راضی نیست.” این در پی گزارش سه ماهه اول او رخ داد که در آن او گفت که فروش برای تجارت اسنک های شیرین پخته شده شرکت “کمتر از انتظارات ما” بوده است.
اسماکر گفت: “منطق استراتژیک برای خرید همچنان قوی است و ما همچنان در مورد چشم انداز بلندمدت برند Hostess و موقعیت رهبری آن در رده محصولات شیرینی پزی هیجان زده هستیم.” «اقدامات قاطعی که ما انجام میدهیم، اعتماد ما را به رشد 4 درصدی فروش خالص برای برند Hostess در بلندمدت تقویت میکند.»
اسماکر مبارزه رشد میزبان را به “دو عامل اصلی” نسبت داد: مصرف کننده محتاط و مشکلات مربوط به اعدام.
او گفت: «اول، مصرفکنندگان همچنان در مخارج خود گزینشی هستند که عمدتاً ناشی از فشارهای تورمی و کاهش درآمد اختیاری است که باعث میشود دسته محصولات شیرین پخته با سرعت کمتری نسبت به پیشبینی ما بهبود پیدا کند.» “این روندها باعث کاهش در همه کانال ها، از جمله راحتی می شود. ثانیاً، ما از دیدگاه توزیع، تجارت و رقابت، عملکردی عالی نداریم. ما در کانالهایی که مصرفکننده در آن خرید میکند عملکرد ضعیفی داشتهایم و در نتیجه سهم خود را از دست دادهایم.»
مدیران J.M. Smucker گفته اند که ادغام Hostess همچنان در مسیر خود قرار دارد. این شرکت گزارش داد که شروع به تحقق هم افزایی هزینه ها زودتر از حد انتظار کرده است و تا پایان سال مالی 2026 به حدود 100 میلیون دلار هم افزایی دست خواهد یافت.
اسماکر گفت: “با تکمیل ادغام و تحقق هم افزایی ها، ما برنامه های خود را بر روی اطمینان از اجرا برای حمایت از رشد نام تجاری Hostess متمرکز می کنیم.” این برنامه ها شامل ارائه سبد پایه، گسترش توزیع، هدایت نوآوری، ادامه تکامل سبد ما و ایجاد هم افزایی درآمدی است. هر یک از این ستون ها نشان دهنده یک استراتژی کلیدی برای رشد برند Hostess است.
سرفصل این طرح، تمرکز دقیقتری بر نمایشگرهای رانندگی خواهد بود، که اسماکر آن را بهعنوان پایهای در ارائه «طبیعت تکاندهنده مقوله تنقلات» توصیف کرد.
او گفت: «ما چندین وسیله نقلیه نمایشگر جدید را تجاری کردهایم و شروع به جذب در این ابزار مهم برای مصرف رانندگی کردهایم. دوم، ما در حال راه اندازی یک کمپین بازاریابی جسورانه و جدید هستیم که از مدل بازاریابی اثبات شده خود در Smucker استفاده می کنیم. این کمپین با هدف ایجاد ارتباط فرهنگی، به ویژه در میان هزاره ها و ژنرال Z، که یک فرصت فوق العاده برای رشد هستند، خواهد بود. سوم، بهعنوان بخشی از مدرنسازی برند، بستهبندی برند Hostess را تازهسازی میکنیم تا جذابتر، در دسترستر و تاثیرگذارتر در فروشگاهها شود، که باعث افزایش خریدهای فوری و تقویت متمایز بودن برند در بازار میشود.
او گفت: «هر یک از این ابتکارات برای شروع در سه ماهه اول تقویم 2025 تسریع شده است.
به گفته اسماکر، در بخش توزیع میزبان، J.M. Smucker در حال باز کردن کانالها و فرصتهای جدید است، یعنی در بازارهای غذای دور از خانه.
او گفت: «تمرکز ما بر توزیع هم شامل بستن شکافهای اقلام اصلی در کانالهای فعلیمان و هم ورود انتقادی به کانالهای جدید است که از نیروی فروش قوی شرکت خارج از خانه استفاده میکند.» با اختصاص نیروی فروش جدید و بررسی قالبهای بستهبندی بهینه، ما در موقعیت خوبی قرار گرفتهایم تا به نیازهای در حال رشد مصرفکنندگانی که به طور فزایندهای در حال حرکت هستند، خدمت کنیم.»
Smucker همچنین نور بیشتری را در مورد نوآوری های آینده Hostess روشن می کند.
او گفت: «ما در سال جدید یک کمپین بازاریابی و تبلیغاتی جدید و فوقالعاده راهاندازی میکنیم، که معتقدیم برای مصرفکنندگان بسیار مرتبط خواهد بود و واقعاً به ارتباط عاطفی با برند اشاره میکند.» «و این شامل تجدید بستهبندی، نوآوری است. ما به دنبال راه اندازی یک بسته 1 دلاری خواهیم بود، بنابراین معادلات ارزش متفاوتی را برای مصرف کننده ارائه خواهیم کرد. و در نهایت، ما آزمایشهای اولیهای را در مورد تبلیغ مشترک Hostess با برخی از مارکهای قدیمی خود داشتهایم – فکر کنید قهوه و مارکهای کمتر اختیاری – و مطالعه اولیه در مورد این تبلیغات مشترک بسیار قوی است.
نمونههایی از تبلیغات متقابل شامل اجرای اخیر بین میزبان با کره بادامزمینی جیف و Smucker’s Fruit Spreads و ترکیب خریدهای فوری با غیردیسکی است.
منبع:foodbusinessnews